Родительский университет

Положение о родительском университете

чсмчсм

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

ДУА “Сіцькоўская  базавая школа

 

Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўднае Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе”, вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, напрамкі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.

1.2. Бацькоўскі універсітэт створаны для псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў, азнакамлення з інфармацыяй па розных пытанням выхавання, стварэння ўмоў, якія б садзейнічалі развіццю ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і школы.

1.3. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбу і сям’і;

іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.

1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не фіксуецца ў Статуце школы.

1.5. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара школы.

1.6. Кіраўніцтва і агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.

1.7. Праводзяць заняткі бацькоўскага ўніверсітэта класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны, спецыялісты розных абласцей (кадравыя і інфармацыйныя рэсурсы) Міёрскага раёна.

 

Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў.

2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляецца:

стварэнне ўмоў для павышэння педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміравання адказнага, пазітыўнага бацькоўства.

2.2. Задачы:

фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства;

актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносін, узроставых асаблівасцей дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;

арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.

2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта:

прававыя веды;

узроставая і сямейная псіхалогія;

педагогіка;

канструктыўнае ўзаемадзеянне.

2.4. Кіраўніцтва па кожнаму накірунку ажыццяўляе на дабравольнай аснове педагагічны работнік.

2.5. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца на аснове запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

2.6. Навучальны год у бацькоўскім універсітэце пачынаецца з  кастрычніка і заканчваецца не пазней  мая і складаецца з чатырох паседжанняў:

І – кастрычнік – лістапад;

ІІ  – снежань – студзень;

ІІІ – люты – сакавік;

ІV  – красавік – май.

2.7. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як вочна так і завочна (дыстанцыйна) па трох ступенях:

I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» - для бацькоў вучняў I-IV класаў,

II ступень «Маё дзіця – падлетак» - для бацькоў вучняў V-IX класаў,

2.8. Формы правядзення заняткаў:

традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванне бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г. д.);

дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).

 

Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам

3.1. Умовы стварэння бацькоўскага універсітэта:

ствараецца на базе ДУА “Сіцькоўская  базавая школа”;

ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага палажэння;

рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;

за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;

заняткі праводзяцца не радзей за адзін раз у чвэрць;

кансультацыі для бацькоў праводзяцца ў адпаведнасці з планам работы;

бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;

на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) «бацькоўскі ўніверсітэт».

3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:

нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;

каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;

ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльным педагогам;

падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага універсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;

вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;

3.4. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным палажэннем, планам работы.

3.5.Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь або іншы нарматыўны прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

 

Структура бацькоўскага ўніверсітэта

4.1.Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.

4.2.Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у працы наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці: навучальныя кабінеты, кабінет педагога сацыяльнага, бібліятэку, актавую залу і інш.

4.3.Класныя кіраўнікі арганізоўваюць і праводзяць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы і ў час шостага школьнага дня.

Дакументацыя.

загад ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта на базе школы;

Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

план работы на навучальны год;

метадычныя матэрыялы, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце 1 год).

 

Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у палажэнне

6.1. У сапраўднае Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змены і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

 

 

свернуть

План работы на 2024/2025 учебный год

План работы

«Родительский университет»

в государственном учреждении образования

«Ситьковская базовая школа»

на 2024/2025 учебный год

I ступень – «Мой ребенок – младший школьник»

для родителей учащихся I-IV классов

Название раздела, темы занятий, перечень изучаемых вопросов

Сроки проведения

Форма

проведения

Ответственные

1.

Тема 1.Положительные эмоции в жизни школьника.

Эмоции в нашей жизни. Значение эмоционально-чувственной сферы для формирования полноценной личности. Рекомендации родителям по развитию положительных эмоций ребенка

апрель

лекция

Лысёнок Е.П.

2.

Тема 2. Влияния семьи на эмоциональное состояние ребенка.

Семейное благополучие и семейное неблагополучие. Факторы, причины и индикаторы семейного неблагополучия. Семьи со скрытой формой неблагополучия.

Влияние внутрисемейных отношений на развитие личности и психическое здоровье ребенка

февраль

родительский ринг

Табола О.С.

3.

Тема 3. Ребенок и компьютер.

Компьютер дома: польза или вред? Компьютерные игры.

Влияние компьютера на организм и личность ребенка. Плюсы и минусы использования компьютера школьником. Как правильно организовать работу школьника за компьютером. Сохранение здоровья ребенка при работе за компьютером

март

круглый стол

Пазик О.А.

4.

Тема 4. Книги в жизни школьника. Отношение ребенка к учебной и художественной литературе. Как сохранить любовь к книге при информационной перегрузке в современном мире

май

дискуссия

Табола О.С.

II ступень – «Мой ребенок – подросток»

для родителей учащихся V-IX классов

Название раздела, темы занятий, перечень изучаемых вопросов

Сроки проведения

Форма проведения

Ответственные

1

Тема 1. Как уберечь подростка от насилия.

Насилие и безопасность наших детей. Виды насилия. Анализ проблемных ситуаций. Профилактика основных рисков. Особенности виктимного поведения (поведения «жертвы»)

декабрь

семинар-практикум

Панкрат Л.И.

2

Тема 2. Осторожно: суицид.

Суицид среди несовершеннолетних. Виды и причины. Мотивы суицидального поведения у подростков. Индикаторы суицидального риска.

Профилактика суицидального поведения

март

беседа

Белозорчик Л.В.

3

Тема 3. Культура поведения в конфликтных ситуациях.

Понятие «конфликт». Супружеские ссоры и конфликты. Развод как психотравмирующий фактор. Последствия развода для супругов и детей.

Семейные конфликты в диаде «родители-дети», причины их возникновения. Стратегии поведения в конфликте, способы преодоления и профилактика детско-родительских конфликтов.

Школьные конфликты. Культура поведения взрослых и детей при возникновении школьных конфликтов

май

круглый стол

Шамшур Е.Н.

4

Тема 4.Портрет современного подростка.

Индивидуальные особенности подростка и характерные возрастные черты. Ключевые переживания возраста. Личностные особенности и особенности общения. Возможные проблемы, внешние и внутренние конфликты, отношение к учебе

октябрь

лекция

Мишуто М.К.

свернуть

График консультаций для родителей

Класс

Темы консультаций для родителей в 2024/2025 учебном году

Дата проведения

Ответственные

1-4

Психологические особенности младших школьников.

 

Агрессивное поведение: как помочь ребенку?

 

Развитие памяти и внимания младших школьников.

 

Как выявить и развить способности детей?

 

 

Отношения в семье как основа взаимопонимания.

 

Поощрение и наказание детей в семье.

 

 

Октябрь

 

 

Ноябрь

 

Декабрь

 

 

Январь

 

 

Апрель

 

 

Май

 

 

Классные руководители

 

Педагог социальный Белозорчик Л.В.

Классные руководители

 

Классные руководители

 

 

Классные руководители

 

педагог социальный Белозорчик Л.В.

5-9

Мой ребенок становится подростком.

 

 

Ребенок в коллективе сверстников.

 

Межличностное общение подростков.

 

О родительском авторитете.

 

Подросток в социальных сетях: что делать?

 

Домашняя работа: удовольствие или наказание?

Особенности взаимоотношений между братьями и сестрами в семье.

 

Сентябрь

 

 

Октябрь

 

Ноябрь

 

Январь

 

Март

 

Апрель

 

Май

 

 

 

Классные руководители

 

Классные руководители

Педагог социальный Белозорчик Л.В.

Классные руководители

Библиотекарь Мателенок Т.М.

Классные руководители

Педагог социальный Белозорчик Л.В.

свернуть

Каталог материалов

Методическая копилка

Обратная связь

поделиться в:

Интернет-ресурсы: