Родительский университет
Положение о родительском университете
чсмчсм
ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
ДУА “Сіцькоўская базавая школа”
Агульныя палажэнні
1.1. Сапраўднае Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе”, вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, напрамкі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.
1.2. Бацькоўскі універсітэт створаны для псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў, азнакамлення з інфармацыяй па розных пытанням выхавання, стварэння ўмоў, якія б садзейнічалі развіццю ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і школы.
1.3. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:
Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбу і сям’і;
іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.
1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не фіксуецца ў Статуце школы.
1.5. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара школы.
1.6. Кіраўніцтва і агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.
1.7. Праводзяць заняткі бацькоўскага ўніверсітэта класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны, спецыялісты розных абласцей (кадравыя і інфармацыйныя рэсурсы) Міёрскага раёна.
Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў.
2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляецца:
стварэнне ўмоў для павышэння педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміравання адказнага, пазітыўнага бацькоўства.
2.2. Задачы:
фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства;
актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносін, узроставых асаблівасцей дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.
2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта:
прававыя веды;
узроставая і сямейная псіхалогія;
педагогіка;
канструктыўнае ўзаемадзеянне.
2.4. Кіраўніцтва па кожнаму накірунку ажыццяўляе на дабравольнай аснове педагагічны работнік.
2.5. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца на аснове запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
2.6. Навучальны год у бацькоўскім універсітэце пачынаецца з кастрычніка і заканчваецца не пазней мая і складаецца з чатырох паседжанняў:
І – кастрычнік – лістапад;
ІІ – снежань – студзень;
ІІІ – люты – сакавік;
ІV – красавік – май.
2.7. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як вочна так і завочна (дыстанцыйна) па трох ступенях:
I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» - для бацькоў вучняў I-IV класаў,
II ступень «Маё дзіця – падлетак» - для бацькоў вучняў V-IX класаў,
2.8. Формы правядзення заняткаў:
традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванне бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г. д.);
дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).
Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам
3.1. Умовы стварэння бацькоўскага універсітэта:
ствараецца на базе ДУА “Сіцькоўская базавая школа”;
ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага палажэння;
рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;
за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;
заняткі праводзяцца не радзей за адзін раз у чвэрць;
кансультацыі для бацькоў праводзяцца ў адпаведнасці з планам работы;
бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;
на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) «бацькоўскі ўніверсітэт».
3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:
нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльным педагогам;
падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага універсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;
вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;
3.4. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным палажэннем, планам работы.
3.5.Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь або іншы нарматыўны прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Структура бацькоўскага ўніверсітэта
4.1.Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.
4.2.Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у працы наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці: навучальныя кабінеты, кабінет педагога сацыяльнага, бібліятэку, актавую залу і інш.
4.3.Класныя кіраўнікі арганізоўваюць і праводзяць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы і ў час шостага школьнага дня.
Дакументацыя.
загад ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта на базе школы;
Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
план работы на навучальны год;
метадычныя матэрыялы, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце 1 год).
Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у палажэнне
6.1. У сапраўднае Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змены і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
План работы на 2024/2025 учебный год
План работы
«Родительский университет»
в государственном учреждении образования
«Ситьковская базовая школа»
на 2024/2025 учебный год
I ступень – «Мой ребенок – младший школьник»
для родителей учащихся I-IV классов
№ |
Название раздела, темы занятий, перечень изучаемых вопросов |
Сроки проведения |
Форма проведения |
Ответственные |
1. |
Тема 1.Положительные эмоции в жизни школьника. Эмоции в нашей жизни. Значение эмоционально-чувственной сферы для формирования полноценной личности. Рекомендации родителям по развитию положительных эмоций ребенка |
апрель |
лекция |
Лысёнок Е.П. |
2. |
Тема 2. Влияния семьи на эмоциональное состояние ребенка. Семейное благополучие и семейное неблагополучие. Факторы, причины и индикаторы семейного неблагополучия. Семьи со скрытой формой неблагополучия. Влияние внутрисемейных отношений на развитие личности и психическое здоровье ребенка |
февраль |
родительский ринг |
Табола О.С. |
3. |
Тема 3. Ребенок и компьютер. Компьютер дома: польза или вред? Компьютерные игры. Влияние компьютера на организм и личность ребенка. Плюсы и минусы использования компьютера школьником. Как правильно организовать работу школьника за компьютером. Сохранение здоровья ребенка при работе за компьютером |
март |
круглый стол |
Пазик О.А. |
4. |
Тема 4. Книги в жизни школьника. Отношение ребенка к учебной и художественной литературе. Как сохранить любовь к книге при информационной перегрузке в современном мире |
май |
дискуссия |
Табола О.С. |
II ступень – «Мой ребенок – подросток»
для родителей учащихся V-IX классов
№ |
Название раздела, темы занятий, перечень изучаемых вопросов |
Сроки проведения |
Форма проведения |
Ответственные |
1 |
Тема 1. Как уберечь подростка от насилия. Насилие и безопасность наших детей. Виды насилия. Анализ проблемных ситуаций. Профилактика основных рисков. Особенности виктимного поведения (поведения «жертвы») |
декабрь |
семинар-практикум |
Панкрат Л.И. |
2 |
Тема 2. Осторожно: суицид. Суицид среди несовершеннолетних. Виды и причины. Мотивы суицидального поведения у подростков. Индикаторы суицидального риска. Профилактика суицидального поведения |
март |
беседа |
Белозорчик Л.В. |
3 |
Тема 3. Культура поведения в конфликтных ситуациях. Понятие «конфликт». Супружеские ссоры и конфликты. Развод как психотравмирующий фактор. Последствия развода для супругов и детей. Семейные конфликты в диаде «родители-дети», причины их возникновения. Стратегии поведения в конфликте, способы преодоления и профилактика детско-родительских конфликтов. Школьные конфликты. Культура поведения взрослых и детей при возникновении школьных конфликтов |
май |
круглый стол |
Шамшур Е.Н. |
4 |
Тема 4.Портрет современного подростка. Индивидуальные особенности подростка и характерные возрастные черты. Ключевые переживания возраста. Личностные особенности и особенности общения. Возможные проблемы, внешние и внутренние конфликты, отношение к учебе |
октябрь |
лекция |
Мишуто М.К. |
График консультаций для родителей
Класс |
Темы консультаций для родителей в 2024/2025 учебном году |
Дата проведения |
Ответственные |
1-4 |
Психологические особенности младших школьников.
Агрессивное поведение: как помочь ребенку?
Развитие памяти и внимания младших школьников.
Как выявить и развить способности детей?
Отношения в семье как основа взаимопонимания.
Поощрение и наказание детей в семье.
|
Октябрь
Ноябрь
Декабрь
Январь
Апрель
Май
|
Классные руководители
Педагог социальный Белозорчик Л.В. Классные руководители
Классные руководители
Классные руководители
педагог социальный Белозорчик Л.В. |
5-9 |
Мой ребенок становится подростком.
Ребенок в коллективе сверстников.
Межличностное общение подростков.
О родительском авторитете.
Подросток в социальных сетях: что делать?
Домашняя работа: удовольствие или наказание? Особенности взаимоотношений между братьями и сестрами в семье.
|
Сентябрь
Октябрь
Ноябрь
Январь
Март
Апрель
Май
|
Классные руководители
Классные руководители Педагог социальный Белозорчик Л.В. Классные руководители Библиотекарь Мателенок Т.М. Классные руководители Педагог социальный Белозорчик Л.В. |
Мы в соцсетях & RSS